Monday, January 9, 2012

INGAT PADA ALLAH SWT..

"Jika engkau belum melihat-Ku, maka sebutlah nama-Ku. Jika engkau telah melihat-Ku, maka diamlah. ! Sebab, Aku mensyariatkan bagimu untuk menyebut nama-Ku hanya sebagai perantara untuk memperoleh kehadiran bersama-Ku, kerana nama-Ku tidak akan berpisah dari-Ku.

Wahai hamba-Ku, Aku menciptakan segala sesuatu untukmu dan Aku menciptakanmu untuk taati-Ku. Oleh kerana itu, janganlah engkau dilalaikan dengan sesuatu yang diciptakan untukmu dari tujuan-Ku menciptakanmu.

Bagaimana mungkin Dia tidak menghendakinya, pada hal Dia sudah menciptakannya. ? Bagaimana mungkin Dia menciptakan sesuatu, padahal Dia tidak menghendakinya. ?
“Sekiranya aku mengetahui bahawa Allah memiliki suatu ilmu di bawah langit yang lebih mulia daripada ilmu yang dimiliki oleh manusia yang ingkar kepada taati Allahi, nescaya aku akan berusaha untuk meraih ilmu yang turun dari langit ke bumi."

No comments:

Post a Comment