Monday, December 12, 2011

ROH, AKAL N HATI..

Firman ALLAH swt kepada mereka yang suka berdoa kepada ALLAH,berkata ALLAH swt ..""Wahai orang yang mempunyai ROH AKAL DAN HATI yang sentiasa ingatkan daku dan yang sentiasa tenang tetap dengan keyakinan yang benar baiknya terhadap diri-ku ini.""datanglah DEKAT kepada diriku dengan keadaan engkau berpuas hati dengan segala nikmat yang diberikan lagi diredhai di sisi aku.""Serta masuklah engkaudalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia dan berjaya didunia dan akhirat." "Dan masuklah ke dalam SyurgaKu didunia dan diakhirat " (Al-Fajr 89:27-30)...aminnn Ya Allah Ya Rob'bal'alamiinn........


oleh itu berbanyak lah...sentiasa lah ingat kan ALLAH ..ingat kan YA ALLAH kita ini ,walaupun dimana kita ber ada ....agar ALLAH selalu cinta,kasih dan sayangi diri kita sentiasa ada nya ...aminnn..


Firman Allah, "Maka apabila kamu wahai wanita dan lelaki telah menyelesaikan solatmu, ingatlah Allah di masa berdiri, di masa duduk dan di masa berbaring." (An-Nisa' 103)

Firman Allah, "Hai orang-orang yang beriman wanita dan lelaki, berzikirlah dengan menyebut nama Allah, zikir yang sebanyak-banyaknya. Dan bertasbihlah kepadaNya di waktu pagi dan petang." (Al-Ahzab 41-42)

Allah berfirman : " orang yang beriman wanita dan lelaki ,roh hati mereka menjadi tenteram,tenang sentosa,bahagia dengan mengingat Allah. Ingatlah kamu wahai mereka yang tidak beriman, hanya dengan mengingati Allah roh hati akan menjadi tenteram." (Surah ar-Ra'd, ayat 28)....


Sabda Nab SAW, "Mahukah aku beritahu kamu tentang amal yang paling bersih di sisi ALLAH dan paling tinggi mengangkat darjatmu, dan lebih BENAR baik bagimu dari berperang melawan musuh, kamu memenggal leher mereka dan mereka pun memenggal leher kamu?" Para Sahabat menjawab, "Khabarkan kepada kami."Wahai Rasulullah S.A.W.,Nabi SAW pun bersabda, "Zikir (ingat) kepada Allah".

No comments:

Post a Comment